Поставяне
на училищното осветление
на изпитание
важно да предаваме радостта от ученето на нашите ученици, внимателно да ги насърчаваме и подкрепяме. SchoolVision създава много ефективен елемент в това отношение. То има положително отражение както върху учебната среда, така и върху учебното поведение“.
- Ирене Молд, главен учител на основно училище Графенвьорт
Първоначалното изследване в Германия дава изненадващи резултати. То установява, че определени осветителни конфигурации значително засилват вниманието и концентрацията на учениците. Освен това скоростта на четене се увеличава с 35%, а превъзбудата намалява с до 76%.
За да проверят дали същите резултати могат да се постигнат в Австрия, местните власти избират три училища за пилотен проект. В 6-месечното изследване участват 98 ученици от три различни възрастови групи. Проучването е извършено от отделението за детска и юношеска психиатрия и психотерапия в Landesklinikum Donauregion в Тулн с научно доказани процедури.
Резултатите са впечатляващи. Констатациите потвърждават направените в германското изследване с малки вариации в отделни параметри. Динамичното осветление явно намалява неспокойствието при учениците, повишава концентрацията и те правят по-малко грешки. При учениците в Австрия обаче се подобрява разбирането на текста, а не скоростта на четене. Като цяло изследването потвърждава хипотезата, че SchoolVision може да подобри учебната среда за децата.
SchoolVision е новаторско решение за осветление, което позволява светлинната атмосфера в една класна стая да може да се променя с едно натискане на бутон. Учебната атмосфера може да се настройва според случая и да помага на децата да запазват концентрация или да се успокояват през различни часове от деня.
Клиент
Партньори по проекта
Източник